Marketingové puzzle aneb jak zviditelnit značku? – 1. díl

Marketing není přežitek, ale základní kámen úspěšného podnikání. Představte si ho jako komplexní puzzle, kde každý dílek má svůj význam. Jaké puzzle zvolit a jak je poskládat, aby výsledný obrázek dával smysl vám i vašim zákazníkům? Pojďme si krok po kroku projít jednotlivé dílky online marketingu. 

Od kreativního konceptu k dlouhodobé strategii značky

Abyste byli rozeznatelní od konkurence, potřebujete mít stanovený název, logo a s tím spojenou vizuální identitu své značky. O to vše se postará tým kreativců a grafiků. Vymyslí vám název značky, pokud jej nemáte, následně k němu navrhnou logo a vizuální prvky s odpovídající barevností, díky čemuž si vás lidé zapamatují. Vytvoří vám také brand manuál, který nastaví práci se značkou jasné hranice. 

STOP grafickému odpadu

Říká se, že grafika je to, co prodává. Klíčem je mít vizuálně vyladěnou prezentaci značky napříč kanály. Uživatelé jako první zaregistrují vizuál – pokud je zaujmete grafikou a případně textem v ní, máte větší šanci, že si přečtou i další texty, třeba ty, které umístíte do popisku příspěvku na sociálních sítích. 

Mluvte tonalitou svého kmene

S vizuální identitou souvisí také tonalita, tedy to, jakým jazykem chcete ke svému publiku mluvit, a prodejní argumenty, kterými ho přesvědčíte, aby si vybrali právě váš produkt. Budete tykat nebo vykat? Psát příspěvky formálně nebo se odvážete a textace bude plná vtipů a emotikonů? Vyberte si formu a té se držte. Celá komunikace pak bude působit celistvě a dávat smysl. 

Web máte? A můžeme ho vidět?

Jedním ze základních stavebních kamenů marketingu je funkční web. Musí být uživatelsky jednoduchý, obsahovat všechny důležité informace a dobře vypadat. Svůj web propojte s Google Analytics 4, abyste mohli sledovat jeho návštěvnost, analyzovat chování uživatelů a dále s publikem pracovat.

Buďte vidět ve vyhledávačích

Být vidět ve vyhledávačích v organických (čti “zdarma”) výsledcích není jen tak, potřebujete k tomu dobré SEO na webu. To znamená používat relevantní klíčová slova, mít vyplněné meta popisy i popisy a podobné vychytávky. 

Abyste obsadili úplně první reklamní příčky ve vyhledávání, je potřeba mít nastavené PPC kampaně, kde platíte za proklik. Dobře nastavená “ppcéčka”  vám mohou přilákat nové relevantní zákazníky a zvýšit prodeje či návštěvnost vašeho webu. Pokud necháte správu PPC reklamy na profesionálech, nezapomeňte si vyžádat pravidelné reporty a hlídat plnění předem nastavených cílů.

Takticky na sociální sítě

Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok… Musíte být všude? Rozhodně ne. Specialisté vám pomohou vybrat relevantní platformy pro vaši službu. Budete tam, kde vás najdou potenciální zákazníci a prostřednictvím těchto sociálních sítí vytvoříte online komunitu. Pro každý kanál si předem navrhněte plán obsahu včetně grafiky a textů. Nebo nechte tvorbu obsahové strategie i samotné publikování příspěvků na profících. Ušetří vám to hodně času, a ten využijete jinde. 

Socky můžete využít také pro reklamní kampaně, abyste dostali váš produkt či službu k novým zákazníkům a připomínali se těm stálým. 

Hýčkejte si své fanoušky

K sociálním sítím se váže komunikace s vašimi sledujícími, která je důležitá pro vybudování důvěry, ukázku proklientského servisu, udržení si zákazníků a získání nových. I tuhle agendu můžete s klidným svědomím svěřit do rukou agentuře, která se na vás nacítí a komunikuje vaším jazykem.

Spolupracujte s influencery

Lidé věří více lidem než reklamě, což je taky důvod, proč se stává zapojování influencerů do marketingových strategií čím dál oblíbenějším. Nechcete kupovat influencera v pytli? Svěřte jeho výběr agentuře. Připraví vám kompletní influencerskou strategii, vypracuje brief pro influencery, aby věděli, jak spolupráci zpracovat a navrhne vám, koho ideálně pro propagaci vaši značky oslovit. Vybrané influencery za vás kontaktuje, domluví podmínky a poté bude dohlížet na realizaci. 

Posílejte newslettery, co neskončí v koši

Připomínejte se svým zákazníkům pomocí e-mailingu. V roce 2023 to byla nejlevnější a nejefektivnější forma remarketingu a není se čemu divit. Na vámi zvolené platformě si vyberete tarif podle počtu kontaktů, na které chcete rozesílat, zvolíte preferovanou šablonu a pak už jen obsahově a graficky doladíte obsah rozesílky. 

A v jaké kondici jsou vaše online marketingové kanály? Pokud máte po přečtení tohoto článku neodbytný pocit, že by váš web, grafika či sociální sítě zasloužily lepší péči, nebojte se svěřit do našich rukou. Připravíme audit vaší dosavadní komunikace a navrhneme varianty, jak z online nástrojů získat víc. Ve všech jmenovaných oblastech také školíme, tak se nám ozvěte a nechte si sestavit školení na míru.

Sdílejte článek:

Mohlo by vás zajímat