Fungují HR náborové kampaně na sociálních sítích?

Máte zaměstnance, na které se můžete spolehnout a je jich přesně tolik, kolik potřebujete? To je splněný sen! Pro naše klienty připravujeme náborové kampaně v online i offline prostředí. Dokážeme tak přilákat pozornost vašich potenciálních zaměstnanců a díky tomu si můžete vybírat z většího množství kandidátů. Váš inzerát vaši potenciální zaměstnanci najdou na mnoha různých kanálech, např. na sociálních sítích, ale i na billbordech nebo v MHD. 

Jak využít marketing pro nábor zaměstnanců?

1. Široký dosah a diverzita kandidátů

Sociální sítě jako Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram nabízejí obrovský potenciál pro oslovení širokého spektra kandidátů. Každá z těchto platforem má svou specifickou uživatelskou základnu, což znamená, že můžete oslovit různé demografické skupiny. 

2. Efektivita a cílené oslovování

Jednou z hlavních výhod náboru na sociálních sítích je možnost přesně cílit reklamu. Díky pokročilým algoritmům a nástrojům pro segmentaci publika můžete cílit na lidi v konkrétní lokalitě. Navíc Meta má speciální kategorii reklam pro zaměstnání, a tak algoritmy doručují reklamu správným kandidátům, což zvyšuje šanci na rychlé a efektivní obsazení pozice.

3. Nákladová efektivita

V porovnání s tradičními způsoby náboru, jako jsou inzeráty v tisku nebo účast na veletrzích pracovních příležitostí, jsou sociální sítě často mnohem levnější. Kromě toho, že ušetříte na nákladech za inzerci, můžete také rychleji a efektivněji měřit úspěšnost jednotlivých kampaní a upravovat je podle potřeby.

4. Značka zaměstnavatele

Sociální sítě umožňují nejen inzerovat volná pracovní místa, ale také budovat značku zaměstnavatele. Pravidelné sdílení obsahu o firemní kultuře, úspěších zaměstnanců, akcích a benefitech může přitáhnout zájem potenciálních kandidátů. Proto jestli už máte vybudované sociální sítě, je to skvělý stavební kámen pro spuštění náborových kampaní.

Hledáte také zaměstnance? To vás budou zajímat odpovědi na tyto otázky:

Jak vypadá spolupráce s námi na náborové kampani?

Na začátku si vyslechneme, na jakou pozici nabíráte a kolik lidí. Na základě toho vám doporučíme, zda jít online nebo offline cestou, případně to nakombinujeme a vybereme ty nejvhodnější komunikační kanály. Je totiž rozdíl, jestli hledáte manažera nebo skladníka. Soustředíme se nejen na pozici, ale primárně na profil kandidátů. Nastavíme vám tedy plán a cíl kampaně.

Náborová kampaň nemusí stát bambilión! 🙂

Vzhledem k tomu, že při náborových kampaních cílíme na konkrétní lokalitu, rozpočet na kampaň se pohybuje v řádů desetisíců. Odvíjí se samozřejmě od počtu potenciálních míst, které obsazujeme a taky profilu kandidátů. Ale rozhodně můžeme říct, že náborové kampaně jsou výrazně levnějším řešením než personální agentura. 

Co tím jako firma získáte? 

  • Větší zásah uchazečů a s tím větší počet odpovědí na pracovní pozici. 
  • Po vyhodnocení kampaně budeme vědět, kolik vás nástup jednoho zaměstnance stojí. Tím pádem až budeme spouštět další nábor, tak budeme vědět, kolik peněz potřebujeme na jednoho přijatého člověka.
  • Budeme parťákem během kampaně. Budeme spolu komunikovat jak se inzerátům daří z pohledu čísel a z pohledu reálných zaslaných odpovědí na inzerát. Na základě toho můžeme nastavení reklam v online prostoru optimalizovat. 

A jaká jsou reálná čísla pro představu? 

U klienta, se kterým spolupracujeme na náborových kampaních pravidelně, víme, že nás jeden zaměstnanec stojí 2 000 – 5 000 Kč, záleží na pozici, kterou obsazujeme. Když tedy přijde požadavek na nábor deseti zaměstnanců, tak si můžeme vypočítat, jaký budget na reklamu potřebujeme. 

A co na naši spolupráci říká klient? 

“Bylo mi potěšením spolupracovat s agenturou Evenpro při realizaci našich online a offline náborových kampaní. Vážím si jejich osobního přístupu a nadšení pro nové projekty. Komunikace s týmem byla vždy velmi přátelská. Agentura si velmi dobře poradila s plánováním a implementací online kampaní, která měla pozitivní dopad na dosažené výsledky. Vřele doporučuji agenturu Evenpro všem, kteří hledají spolehlivého a především flexibilního partnera. “

Klára Samsová Jakubcová
Makro Cash & Carry

Jdeme vám společně najít ideální zaměstnance?

Sdílejte článek:

Mohlo by vás zajímat